جمعه, سپتمبر 20, 2024
Homeخبریںنه بلوچستان شرقی هست و نه بلوچستان غربی، بلوچستان یکی است و...

نه بلوچستان شرقی هست و نه بلوچستان غربی، بلوچستان یکی است و خانه هر بلوچ است، دکتر ماهرنگ بلوچ

گْوادر: (ھمگام خبرنگار) دیروز در گْوادر، حین اختتام جلسہ دکتر مھرنگ بہ مردم شریک جلسہ سخنرانی کردن وگفتن کہ بلوچ راجی مُچی یک جلسه یا برنامه نیست بلکه بلوچ راجی مُچی یک جنبش است. در اینجا ما سوگند یاد می کنیم که مردم خود را علیه بیش از دویست سال غلامی، متحد می کنیم.
نه بلوچستان غربی وجود دارد و نه بلوچستان شرقی.
بلوچستان یکی است که خانه هر بلوچ است.
و هر قدرتی که مارا در مرزها تقسیم می کند، در این راجی مچی علیه این نیروها قیام کرده است.
این جنبش حرکتی است برای تبدیل شدن بلوچ به یک نیرو، بلوچھا! به این ایالت و قانونش نگاه کنید، یازده روز است که ما اینجا نشسته ایم، نه یک بار بلکه ده بار با این ایالت و قانونش صحبت کرده ایم.
سازمان شما و fc شما بلوچ های بی گناه را کشته، زنان را مورد آزار و اذیت قرار داده و سه جوان را به شهادت رسانده اند.
اما آنها به ما انصاف ندادند و در عوض علیه ما یک FIR تشکیل دادند. این قانون و دولت اوست.
اما ما می خواهیم این پیام را به این دولت برسانیم که FIR نسل کشی بلوچ توسط بلوچ ها در صفحات تاریخ آنها علیه سرباز شما ثبت شده است.
و بلوچ ها عدالت خود را انجام خواهند داد.
این جنبش و همه افراد مرتبط با این جنبش باید سوگند یاد کنند که از جنبش بلوچ راجی مُچی حمایت خواهند کرد تا ملت بلوچ را متحد کنند.
همه بلوچ ها تا سیستان و مکران باید در مبارزه برای سرزمین بلوچ متحد و یکجاہ باشند.
این چیزی است که ما به این کشور نشان دادیم که شما مارین درایو را برای کشور ما ساخته اید، این جاده ای که شما ساخته اید، شما شغل ماھی گیر های ما را از این جاده گرفته اید، اما هنوز این جاده را به ما اجازه نشستن نداد
اما بلوچ ها در همین جاده نشسته اند و از شما و دولت ستمگرتان می خواهند که پاسخ دهید ما می نشینیم.
وزرایی که گوادر را حساس کرده اند حساس نیست. گوادر سرزمین بلوچ هاست. باید در مقابل نیروهایی که اورا حساس می کنند بایستیم.
ما و شما با هم هستیم و خواهیم ماند.
فردا ساعت 10 صبح همه گوادر بیایند و به آن بپیوندند. تلار جایی است که همه مردم بلوچستان در آنجا جمع شده بودند، به سمت آنها تیراندازی شد، افراد زیادی مجروح شدند و عده ای نیز شهید شدند. بیایید ما در همین مسیر قدم برمی داریم و در همان پاسگاه ها جمع می شویم، در سرزمین کیچ و تربت، بیایید متحد شویم، از این ملت حمایت کنیم و به این ملت بگوییم که بلوچ عقب نشینی نمی کند، شما عقب نشینی می کنید، اما بلوچ هرگز نمی خواهد عقب نشینی کند۔
ما از همه شما بسیار سپاسگزاریم و از همه مردم بلوچستان و مخصوصاً مردم کیچ می خواهیم که فردا به تربت برسند و به هر بلوچ بگویند که در این جنبش با جنبش بلوچ راجی مُچی هستند مردم همه با هم خواهند بود و با شکست همه مرزها با اتحاد بلوچ ها و این اتحاد آینده ماست.
از همه شما بسیار سپاسگزارم.
Like

Comment
Copy
یہ بھی پڑھیں

فیچرز