دوشنبه, می 6, 2024
Homeفارسیملت بلوچ در حالت جنگی به سر میبرد،هر گونه همکاری علیه ملت...

ملت بلوچ در حالت جنگی به سر میبرد،هر گونه همکاری علیه ملت بلوچ با کشور اشغالگر پاکستان به عنوان دشمنی با ملت بلوچ تلقی می‌شود.

حزب آزادی خواه بلوچ فری بلوچستان موومنت در اعلامیه اخیر خود اعلام کرده که ملت بلوچ فعالانه در تلاش برای اتحاد ملی خود در برابر دولت های اشغالگر پاکستان و ایران و برای آزادی بلوچستان متحد است. آنها تاکید می کنند که هر ملتی که فکر می کند با سرمایه گذاری در بلوچستان و همکاری با پاکستان می تواند سود ببرد، این همکاری و سرمایه گذاری علیه آرمان ملی ملت بلوچ تلقی می شود و پاسخگو خواهد بود. هرگونه اقدامی از این دست به منزله تایید نسل کشی علیه ملت بلوچ تلقی می شود و متحد پاکستان در نسل کشی و خونریزی جاری علیه بلوچ ها تلقی می شود.

این بیانیه همچنین حاکی از آن است که در بحبوحه شرایط در حال تغییر در منطقه، جایی که دوستی ها و دشمنی ها در حال تغییر است، بسیاری از کشورهای منطقه درگیر ایجاد اتحادهای جدید هستند. در این زمینه توافقاتی بین عربستان سعودی و سایر کشورها برای سرمایه گذاری در داخل پاکستان و همکاری های متقابل صورت گرفته است. سفرهای اخیر وزیر سرمایه گذاری عربستان و متعاقبا وزیر امور خارجه عربستان سعودی به پاکستان این تصور را به جا گذاشته است که پاکستان قصد دارد از پویایی های منطقه ای در حال تغییر برای پیشبرد اهداف نظامی و اقتصادی خود با درگیر کردن منابع ارزشمند در بلوچستان با شرکای اضافی بهره مند شود. در این میان علاقه ویژه عربستان سعودی برای ملت بلوچ بسیار نگران کننده است. ما به شدت با هر ملتی که علیه منافع ملی ملت بلوچ با پاکستان همکاری می کند مخالفیم و این اقدامات را کمک به استثمار و نسل کشی مردم بلوچ می داند.

از سوی دیگر، ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور اشغالگر ایران هم اکنون در سفری به دیگر کشور اشغالگر پاکستان به سر می برد. پیش‌بینی می‌شود که هر دو اشغالگر ضمن پیشبرد اتحادهای نظامی و اقتصادی خود علیه ملت بلوچ، قصد تشدید کردن نسل کشی ملت بلوچ را دارند و نسل‌کشی بلوچ‌ها را بر پایه‌های قوی‌تر مستحکم می کنند. ایران از یک سو به شدت درگیر نسل کشی ملت بلوچ است، در حالی که از سوی دیگر، آنها نیز مانند پاکستان با پیشبرد روابط اقتصادی و نظامی قصد دارند به ملت بلوچ آسیب بیشتری وارد کنند. همچنین در این سفر یک توافقنامه جامع هشت ماده ای بین ایران و پاکستان منعقد شده که تمامی جوانب و بندهای آن خلاف منافع ملی ملت بلوچ و بر اساس دشمنی با بلوچ ها است.

در ادامه این بیانیه هشدار داده شده است که نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد عربستان سعودی و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس به دنبال اهداف سیاسی خود در منطقه، قصد دارند به بهانه سرمایه گذاری حضور خود را در گوادر و مناطق مجاور بلوچستان تثبیت کنند. ملت بلوچ با هر گونه مداخله ای در بلوچستان مخالف است و به همه کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی هشدار می دهد که در مقاومت سیاسی علیه جنبش آزادی ملت بلوچ، مشابه اقدامات توسعه طلبانه چین، شریک جرم نشوند و دست خود را با خون مردم بلوچ آلوده نکنند.

همانطور که جهان عرب از سرمایه گذاری و حمایت اروپا از اسرائیل انتقاد می کند و آنها را به ریاکاری و بی احساسی متهم می کند در حالی که زنان، کودکان و افراد بی گناه در فلسطین کشته می شوند، به همین ترتیب، ملت بلوچ معتقد است که قدرت های اشغالگر از جمله اشغالگران پاکستانی، در دهه های گذشته درگیر کشتار سیستماتیک مردم بلوچ بوده اند. علاوه بر این، عربستان سعودی و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس به اقدامات استثمارگرانه پاکستان در بلوچستان اشغالی کمک می کنند و از این طریق نقش مهمی را به عنوانهمدست در نسل کشی بلوچ ایفا می کنند.

این رفتار در زمره استانداردهای دوگانه قرار می گیرد، جایی که کشورهای عربی از یک سو برای فلسطین فریاد می زنند اما سیاست های سایر ملت ها را نادیده می گیرند و آنها را غیر حساس و ریاکارانه می دانند و از سوی دیگر با یک اشغالگر در داخل بلوچستان اشغالی همکاری میکنند که به دنبال آن است موجودیت ملت بلوچ را محو کند.

یہ بھی پڑھیں

فیچرز