Homeخبریںچہ اصلاح طلبان در قدرت باشند یا اصولگرایان،ملت بلوچ تحت اشغال ایران...

چہ اصلاح طلبان در قدرت باشند یا اصولگرایان،ملت بلوچ تحت اشغال ایران باقی خواھد ماند، “اف بی ام

سخنگوی «جنبش آزادی برای بلوچستان » در اعلامیہ خود نوشتند که نحوه ابراز بی‌علاقگی مردم بلوچ به انتخابات ریاست جمهوری ایران در بلوچستان نشان داد کہ انزجار واگزاری سرزمینشان در قلبھایشان مانند آتشفشان زیر خاکستر است .

در ادامه این بیانیه آمده است که چگونه با آب و تاب گزارشھا در رسانه ها منتشر می شوند که برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی ایران یک رهبر اصلاح طلب و معتدل در انتخابات پیروز شده است و امیدواری به تغییر خیلی چیزها با ھمان سبق و سیاق (بہ دروغ) نشان دادہ می شود، اما ما می خواهیم بدون هیچ تردیدی مشخص کنیم که ایران به زور غرب بلوچستان را اشغال نمودہ و در چنین شرایطی فرد اصلاح طلب یا مترقی در ایران به قدرت می رسد یا یک فاتح مذهبی محافظه کار ایران ، واقعیت رابطه اشغالگری(ایران) و تحت اشغال(بلوچستان) در جای خود باقی خواهد ماند و تا استقلال کامل سرزمین بلوچ، این رابطه بین اشغالگر و اشغال شدہ به همین شکل باقی خواهد ماند.

در ادامه این بیانیه آمده است که ایران اشغالگر از نظر اداری همچنان در سایه تفکر دینی جزم اندیشی چهل و پنج سال پیش است، اما اشغالگری ملت بلوچ توسط ایران نزدیک به صد سال قدمت دارد. در دوره های نخست ، محمد مصدق به اصطلاح دموکرات و بعدها رضاشاه پهلوی با تفکر سکولار، رؤسای اداری ایران بوده اند، اما تاریخ گواه این است که رابطه ملت بلوچ و ایران از آن زمان تا امروز و تا قبل از پایان اشغال صرفاً یک رابطہ ستم و اشغالگری بودہ و می ماند اگر کسی بخواهد این واقعیت را انکار کند باید به موج آگاهی عمومی در بلوچستان تحت اشغال ایران نگاه کند، جایی که نرخ مشارکت در انتخابات در آن بالا بودہ بہ پایین ترین سطح رسیدہ کہ این انزجار واقعیت آگاهی سیاسی مردم بلوچ است که به درستی تعبیر می کند که ملت بلوچ در ایران از همه جنبه های سیاسی، فرهنگی و مذهبی با نسل کشی، ظلم و ستم مواجه است.

جدای از این، دنیا و رسانه های بین المللی شاهد کشتار و غارت و محرومیت های اقتصادی هر روزه ملت بلوچ به دست ارتش اشغالگر ایران در داخل بلوچستان تحت اشغال ایران می باشند، آنگاه بی شک باور خواهند کرد که ملت بلوچ تحت سلطه است. دولت اشغالگر ایران با ظلم و ستم بر ملت بلوچ نشان دادہ است که رابطه بلوچ و ایران فقط رابطه استعماری است.

او در ادامہ افزودند مردم بلوچ، تحت اشغال ایران باید آگاهی های سیاسی و اجتماعی خود را بیش از پیش گسترش دهند و گام های خود را برای استقلال کامل بلوچستان متحد تصریع نمایند همانطور که مردم بلوچ از روند به اصطلاح انتخابات ایران در منطقه تحت اشغال ایران اجتناب کردند. بلوچستان ثابت کرد که مشکل ملت بلوچ خیلی بیشتر از تغییر رژیم در ایران است اگر چہ ابراز انزجار مردم بلوچ از رای دادن به این حکومت بسیار خوشایند است اما تا رسیدن بہ استقلال کامل ھنوز کارھای باقی ماندہ زیادی وجود دارند.

در این بیانیه آمده است که مردم بلوچ باید با ایجاد اتحاد در درون خود صفوف خود را در برابر دو اشغالگر (ایران و پاکستان) متحد کنند، زیرا بلوچستان یک سرزمین و یک خاک است، بنابراین نباید بین دو اشغالگر ایران و پاکستان فرق بگذاریم بلکہ باید تفکر و عمل سیاسی خود را برای آزادی توسعه و پیشرفت سرزمین مادری مان بلوچستان گسترش بدھیم
او افزودند ملت بلوچ باید همیشه در نظر داشته باشد که پاکستان و ایران، در اشغال بلوچستان به یکدیگرھمکاری و کمک می کنند پس چرا ما ملتدبلوچ بین آن دو کشور تفاوت قائل می شویم مابراین باوریم که بقای ملت بلوچ با ترویج اتحاد و وفاق در درون خود بر مبنای ملی ، استقلال آن با اعمال قدرت سیاسی در برابر دو مهاجم تضمین می شود.

Exit mobile version